.:: Death Angel ::.

The Best Persian Blog For Iranian Young

.:: Death Angel ::.

The Best Persian Blog For Iranian Young

طنز تلخ

طنز تلخ  

 

با سلام
اولین پست وبلاگ جدیدمو میخوام با یکی از چیزایی که الان توی کل اجتماع پخش شده و متاسفانه جای اینکه از خودش یه رد پای خوب توی ذهن ما بزاره فقط داره به داشته های ما توهین میکنه. شاید خیلی ها معنی حرف منو نفهمن و بگن بابا طنز هست اما منم اینو در جواب میگم که آره حرف شما حق هست و کار طنزیه اما !!! آیا تو این شرایط که فرهنگ ایران و ایرانی بودن رو دارن نابود میکنن و به کل میخوان گذشته ایران رو از ذهن مردم پاک کنن، حالا از خراب کردن چیزهایی که قدمت هزار ساله دارن گرفته تا ساختن چیزهای که اصلا وجود نداشتن !
واسه خوندن کامل مطلب به ادامه برید . . .

طنز تلخ 

 

حالا اینجا میخوام منظورمو شفاف تر بگم :
کار طنز برای جامعه ما بهترین کاریه که میشه انجام داد چون اینقدر روحیه مردم توی فضای غم سنگینی هست که حد نداره. این چیزیه که خودتونن به عینه دارین تو جامعه میبینین که تفریح و شادی جوان ها حرف آخرو میزنه! تا اینجا درست اما حالا اینو در نظر میگیریم که چرا داره گذشته ما با پاک کن عقاید اشتباه پاک میشه؟ چرا داره تمدن 3500 ساله آریایی حذف میشه؟ چرا داره به تمسخر گرفته میشه؟ چرا داره سوژه ای میشه برای طنز سازان؟!! آیا اگه به یکسری افراد تو جامعه مراجعه بشه اونا سوژه های بهتری واسه طنز نیستن؟
چرا خرج های میلیاردی واسه ساخت فیلم های که اصلا مربوط به گذشته ما نمیشه، میشه اما دریغ از یه عزم که جزم بشه و فیلمی تاریخی از هر کسی نمیگم فرد خاصی در زمان خاصی اما مربوط به ایران ساخته بشه؟ ما کم کسایی نداریم که اگه بخوان سناریو یه فیلم بشن بی شک یکی از برترین فیلمهای تاریخ جهان میشن.
مگر همین کارو واسه فیلم حضرت یوسف انجام ندادن و شاهکار نشد و صدا نکرد؟ آیا همون رو نمیتونستن واسه کوروش ، داریوش ، پادشاهی هخامنشی ، بابک خرمدین ، پوریای ولی ، ارسلان نامدار ، ستارخان و باقرخان و خیلی کسای دیگه ای که العان ذهنم قد نمیده انجام بدن؟ نمیشد؟ سخت بود؟ پول نبود؟ یا یه چیز دیگه؟
خیلی دلم میخواست این حرف هارو نمیزدم اما بخدا اینا همه بار سنگینی که روی دلم مونده، متاسفانه هیچ وقت ، هیچ جا ، هیچکس به این مسائل اهمیت نمیده و حتی حاضر نیست که راجع به این موضوع  فکر کنه چه برسه به حرف زدن! میدونین چرا؟ واسه اینکه نمیخوان ذهن خودشونو درگیر چیزی کنن که اصلا نه دیدن و نه دوست دارن درکش کنن.
تاریخ ما ریشه مارو میسازه آیا اون افرادی که گذشته واسشون مهم نیست، مهم هم نیست که پدر و مادرشون کی بودن؟ آیا اگه کسی پدر مادر بدی داشته باشه از نشون دادن اون به دیگرون خجالت نمیکشه؟ یه لحظه چشماتونو ببندین و فکر کنین عرب بودین!!! آیا حس خوبی دارین؟ اگه خوبه که تمام حرفهایی زدم رو پس میگیرم.
اگه توی فکرم جایی رو اشتباه میکنم بهم کمک کنین و اگه درست، بازم کمکم کنین تا اینو به همه یاد بدیم تا حساس باشن.

نظرات 3 + ارسال نظر
الای * بوی خوش زندگی * سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:31 ب.ظ http://www.eli60.blogfa.com

چی ما حقیقت داره که تاریخ ما حقیقت داشته باشه .
چه در قالب طنز و چه در قالبهای دیگه .

رویا سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:59 ب.ظ http://preety-princess.blogfa.com

slm.khahesh.to momkene negahet avaz shode vali nemishe baghiyaram mese khodet beduni

سلام عزیز

مرسی از اینکه اومدی نظر دادی

اما من معنی نگاهو نفهمیدم

نگاهم به چی ؟ به اینکه دارن تاریخ مونو به مسخره میگیرن؟

به اینکه دارن حذفش میکنن ؟

میدونی دارن از تو هرچی تاریخ نام هخامنش و دودمانشو پاک می کنن؟

میدونی ؟

وحید جمعه 29 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:03 ق.ظ http://pichayam.blogsky.com

سلام
باید قبول کنیم که در میان این همه طنز این یکی کمی ادم تر است و حرف می زند . و باید خدا را شکر کنیم . در مورد تاریخ و به تمسخر گرفتن ان هم بگم که در ان زمان نه اینکه همین بود ولی اونقدر تلخ بوده . نظر شخصی منو بخوای من میگم از سلجوقیان و غزنویان به این ور همین گونه بوده .
و اما بحث هزینه و تاریخ و کوروش : آقا مگه ادم بیخودی پول صرف ساختن فیلم درباره مستبدین و پادشاهان بی خبر از حال مردم عادی می کند ؟ این هم دید نظام نسبت به این موضوع .
در کل زیاد فکر فرهنگ و تمدن ایرانی را نکن . فعلا فکر انسانیت باشید که ان هم بر باد است .

اینم خودش حرفیست

کاملا درست میفرمایید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد